For mannen

Menn

Sykdommer hos mannen - eller andrologi kalles i kinesisk medisin Nan Ke. Først på 80-tallet ble Nan Ke en spesialitet innen kinesisk medisn, før dette var sykdommer hos mannen en del av indre medisinske lidelser. Nan Ke beskriver mannens fysiologi og patologi i tillegg til forebygging og behandling av sykdommer. En arkeologisk utgravning ved Mawangdui i Hunan provinsen i Kina fant tekster kalt The arts of the bedchaber (206 f.Kr. – 9 e.Kr.). Boken beskriver hvordan menn kan ha en harmonisk relasjon til kvinner, produsere avkom, få god helse og seksuell helse ved hjelp av seksuell praksis.

Kinesisk medisin ser livsstilen vår som en av årsakene til sykdommer. I vår moderne tilværelse er overanstrengels, med for lite hvile og søvn og for mye jobb og aktivitet, men også for mye eller for lite trening en viktig årsak til sykdom. Våre emosjoner er også i følge klassisk kinesisk medisinske tekster årsak til sykdom, -langvarig frustrasjon og sinne, stress, sorg, bekymring påvirker oss og vår helse. Dette har de senere årene blitt støttet av moderne forskning. Et sundt og variert kosthold er en av de tre pilarene for god helse i kinesisk medisin og kosthold- og livsstilsråd er en viktig del av behandlingen. For mye eller for lite sex regnes også som en årsak til sykdom.

Kinesisk medisin behandler sykdommer hos mannen som ereksjonsproblemer; impotens og for tidlig sædutløsning, mannlig inferilitet med for lavt spermieantall og dårlig motilitet, prostataproblemer, nattlig urinering, "mannopause" og smerter i genitaliene.

Ring oss gjerne på tlf 926 95 134 for en prat, i visse tillfeller anbefaler vi å kontakte lege før behandlingen starter.

Du er her: Home Menn For mannen