Blogg

MAMMA

Akupunktur hjelper deg også etter fødselen...

Your image

Er du sliten etter en tøff fødsel?
Ble ammingen en nedtur pga lite melk eller brystbetennelse? Hadde du en større blødning under fødselen og vil komme deg fortere på bena?
Har ikke underlivet kommet i gang som forventet etter fødselen?
Tok du keisersnitt og arret plager deg? Kom og ta akupunktur - det setter i gang sirkulasjonen så din helningsprosess får hjelp.
Har du kommet inn i ditt "vanlige" kvinneliv igjen med menstruasjonsplager eller uregelmessigheter i menstruasjonen, hodepine ved menstruasjon eller PMS symptomer?
Vanskeligheter med å slappe av på grunn av stress?
Søvnproblemer, det kan være innsovning eller om du våkner lett om natten?
Har du kommet i overgangsalderen og fått hetetokter? Eller plages du med blærekatarr?
Vi gir råd, veiledning og behandling for slike plager, spør oss!

BARN

Hos oss får du råd, veiledning og akupunkturbehandling spesielt tilpasset barn

Your image

Barn kan med stor glede behandles med akupunktur. De svarer oftest raskt på behandling, men bør som voksne ta en behandlingsbulk på 10 behandlinger, slik at forandringen som akupunkturen har skapt skal vedvare og for at plagerne ikke skal komme tilbake.
Ved akupunktur bruker vi små tynne babynåler. Babyer har nålene i seg bare noen sekunder. Det kan bli 4-8 stikk. Babyer merker sjeldent innstikket og behandlingen er raskt overstått.
Større barn ser på innstikket og dette pleier å gå veldig bra. Når barnet blir så stort at det kan ligge stille med noen nåler, kan behandlings tiden bli 5-15 min.
Det er lurt å behandle sitt barn om han/hun har en ubalanse i kroppen før 6-7 års alder og før 13-14 års alder.
På disse alderstrinnene går barna inn i sin neste modningsfase og er da ferdig med en "syklus". Akupunkturen hjelper barnet, så det ikke tar med seg sin ubalanse inn i neste fase. Han får hjelp med å vokse det av seg.
Ubalanser/symptomer kan være: dårlig appetitt, for mye gulping og oppkast, mave tarm symtom som kolikk og forstoppelse, urolig søvn, svakt immunforsvaret som kan bidra til hyppige luftveisinfeksjoner og allergier/eksem.
Med akupunktur kan du behandle barnet ditt på en skånsom og naturlig måte! Ring oss for en prat, i visse tillfeller anbefaler vi å kontakte lege eller helsestasjon før behandlingen.

LENKER

Blogg for familieklinikken