Massasje og osteopati

Telefon Oslo Osteopati: 95 81 21 24
E-post: kontakt@osloosteopati.com

Osteopati
Osteopati behandlingene retter seg primært mot muskel-skjelettplager og smerter. I osteopati har vi 5 modeller vi jobber ut i fra, for å få en mest mulig helhetlig tilnærming til å skape god helse. (1.Postural og biomekanisk; 2.Nevrologisk og endokrin; 3.Respiratorisk og sirkulatorisk; 4.Sossio-psykologisk; 5.Metabolsk og energetisk). Vi bruker direkte og indirekte teknikker i behandlingene. Direkte teknikker er kanskje typisk for hva mange assosierer til kiropraktor-behandling, manuellterapi eller massasjeterapi. Da jobber vi ´i mot vevet´, knar, manipulerer og tøyer. De andre behandlings-teknikkene er indirekte teknikker. De indirekte teknikkene er skånsomme innstillings-teknikker. Med dem ´følger vi vevet dit det vil´. Dette endrer smerte-opplevelsen ved at man reduserer frykt for stillingen. Du får smerte-inhibitoriske signal fra sentralnervesystemet, samt reduserer og nullstiller nevromuskulær spenning fra refleksbuer i ryggraden. Resultatet er beroliget muskelspenningen og større mulighet til å bevege seg i stillinger man hadde avverge mot å utføre. Ved sykdom som ikke har opphav i muskel-skjelett systemet kan osteopati ofte brukes til å lindre smertetilstanden, men ikke behandle sykdommen. Bestill osteopati-timen her

En viktig del av behandlingen i tillegg til symptombehandling er å se på underliggende årsaker. Dette er for at man skal forbli frisk. Til eksempel anbefales såleinnlegg ved benlengdeforskjell som ikke kan korrigeres og pusteøvelser mot stress.

Massasje
Gravid- og spa-massasjene jeg tilbyr er Svensk klassisk- og aromamassasje. Trenger du å drenere væske i kroppen og slappe av er massasje en fantastisk måte å få til dette på. Book massasje-time her

Aroma

Avslappende fullkroppsmassasje med beroligende olje i ´flytende tempo´. Målet er å få kroppen til å slappe av for å få en stress- og spenningreduksjon i muskler og nervesystem globalt. Stressreduserende hormoner bygger seg opp i kroppen under behandlingen. Det kan komme en bølge med stressreduserende og avslappende hormoner underveis, på slutten av eller etter massasjen. Oksytoksin og dopamin er to av dem.

Klassisk
Klassisk Mellom-dyp massasje med fokus på avslappning og helse. Målet er å få kroppen til å slappe av for å få en stress- og spenningsreduksjon i muskler og nervesystem. Behandlingen går rolig frem og er fokusert på musklenes lokale og globale avslapning. Trykket under massasjen er ikke mer enn at du klarer å slappe av, men om du ikke klarer det, økes trykket for å få musklene til å slappe av. Stressreduserende og avslappende hormoner som oksytoksin og dopamin frigis i kroppen under en massasjebehandling. Triggerpunkter blir presset på om nødvendig og ønskelig

Rygg Og Nakke
Dyp avspenning i spent muskulatur, som avsluttes med klassisk massasje